Är livet smaklöst utan salt i såren?

  • Är livet smaklöst utan salt i såren?

    Närhet, innanför mitt torra skal, värmer vårsolen.
    Djupet, tomrum av fruset innehåll halkar runt som en isbit på glasskiva.
    Saknad, slår i takt med mina sega hjärtslag.

    Den grå/svarta vardagen, har fattat färg av regnbågen och smak av färska jordgubbar.
    Sakta tinar min fyllning vackert bland känslorna.
    Snart ömsar jag skinn, och låter även våren grädda mig utifrån.

    Tidlöst bukflimmer uppfattas nu som fjärilar i magen.
    Nana nanananaa na.

    Det är så jävla defekt att ge sig av. Fast nu hyllar jag ljuset hårt.
    Dom som bränner en förlåtare en andra gång. Blek och naken.
    Förlåt dig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0